از ۸۱ روستای دارای سکنه سرخس فقط یک روستا جاده دسترسی ندارد نجات معجزه آسای جوان مشهدی از داخل چاه (۲۸ اردیبهشت) نامه سرگشاده نایب رئیس کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی به رئیس جمهور درباره کارگران و بازنشستگان   محور صالح آباد - تربت جام بازگشایی شد (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) متلاشی شدنِ شبکه شیطان پرستی و دستگیری ۲۶۱ نفر نجات نیسان آبی با پنج سرنشین از درون سیلاب (۲۸ اردیبهشت) این پزشکان متخلف هستند عملیات گسترده هلال احمر در سطح استان خراسان رضوی تسویه ۱۰۶ هزار میلیارد تومان بدهی بانکی تامین اجتماعی سازمان برنامه و بودجه اجرای قانون همسان‌سازی بازنشستگان را به تاخیر نیندازد اطلاعیه اداره‌کل زندان‌های اصفهان درباره «توماج صالحی» آزمون استخدامی آموزش و پرورش برگزار شد (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) بارش باران در جاده‌های خراسان رضوی (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) احتمال وقوع سیل و صاعقه در ۷ استان کشور (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) ویدئو| پیکر هشتمین جانباخته سیل در خراسان رضوی پیدا شد فرماندار نیشابور: تا کنون هیچ خسارت جانی ناشی از سیل گزارش نشده است| برآورد خسارت ۲ هزار و ۸۷۰ میلیارد ریالی در این شهرستان (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعلام محور‌های مسدود در خراسان رضوی (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) کنترل کامل انتظامی و امنیتی در منطقه سیل زده سیدی مشهد (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) قصاص؛ مجازات تصادف فوتی بدون گواهینامه است؟ شاهدان دروغگو در دادگاه| آیا مجازات شهادت کذب بازدارنده است؟
سرخط خبرها

دندانپزشکی زیبایی به جای دندانپزشکی درمانی | رشد بی رویه کلینیک‌های دندانپزشکی در مشهد+ فیلم

  • کد خبر: ۲۲۲۰۲۹
  • ۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۲
دندانپزشکی زیبایی به جای دندانپزشکی درمانی | رشد بی رویه کلینیک‌های دندانپزشکی در مشهد+ فیلم
رئیس دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از رشد بی رویه کلینیک‌های دندانپزشکی و عدم نظارت بر آن، تا رواج دندانپزشکی زیبایی به جای دندانپزشکی درمانی در مشهد گفت.

به گزارش شهرآرانیوز؛ نشست خبری هفته دندانپزشکی و بهداشت دهان و دندان امروز دوشنبه ۲۷ فروردین با حضور رئیس دانشکده و معاونان وی برگزار شد.

دکتر ناصر سرگلزایی در این نشست عنوان کرد: دانشکده دندانپزشکی در حال حاضر ۳۱۵ یونیت فعال و ۱۱ بخش عمومی و تخصص دارد و با دارا بودن ۷۱۵ دانشجوی عمومی، ۹۷ دستیار تخصصی و ۱۱۵ عضو هیئت علمی، جزء ۳ دانشکده برتر کشور محسوب می‌گردد.

پذیرش بیشتر از ظرفیت؛ معظل آموزش علم دندان

وی در ادامه به پذیرش دانشجو در این دانشکده اشاره کرد و ادامه داد: پذیرش‌های اخیر در حوزه آموزشی برای ما یک معظل است؛ ما نهایتا بتوانیم حداکثر ۶۰ دانشجو در مقاطع عمومی و تخصصی جذب کنیم و این در حالی است که در کنکور سال گذشته تعداد ۱۰۰ دانشجوی جدید به دانشکده مشهد وارد شدند.

سرگلزایی اشاره کرد: تجهیزات و مواد مصرفی دانشجویان بسیار گران و عموما وارداتی است و نوسان قیمت ارز، معظل جدی ماست. یک دانشجو به طور متوسط تا پایان دوره تحصیل، بین ۲۵۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان هزینه شامل تجهیزات، مواد مصرفی و آموزش را نیاز دارد که بر عهده دانشگاه است.

رئیس دانشکده دندانپزشکی مشهد همچنین تصریح کرد: تجهیزات موجود در دانشکده ما عمدتا قدیمی است؛ به گونه‌ای که برخی یونیت‌های ما متعلق به ۵۰ سال قبل، یعنی سال تاسیس دانشکده در ۱۳۵۳ می‌باشد. ما بار‌ها به وزارت اعلام کردیم که این تجهیزات باید تغییر کرده و نوسازی شود، اما خبری نیست.

تفاوت‌های فاحش تعرفه‌های درمانی؛ هم دانشکده هم مطب

جانشین رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد در بخش دیگری از صحبت‌های خود به مسئله تعرفه‌ها وهزینه‌های درمانی دندانپزشکی پرداخت و عنوان کرد: کلینیک ویژه دندانپزشکی دانشکده روزانه ۳۰۰ تا ۵۰۰ مراجعه کننده دارد. این کلینیک صبح‌ها با تعرفه آموزشی و عصر‌ها با تعرفه دولتی کار می‌کنند و مجموع اعداد در تخصص‌های گوناگون در کلینیک، با اعداد مطب‌ها و کلینیک‌های خصوصی تفاوت بسیار زیادی دارد.

سرگلزایی به اورژانس دندانپزشکی مستقر در دانشکده پرداخت و ادامه داد: پیشتر، دو درمانگاه شبانه روزی در سطح مشهد به شکل اورژانس فعال بودند واینک طبقه همکف دانشکده دندانپزشکی نیز به اورژانس اختصاص یافته است. همچنین اورژانس «فک و صورت» در بیمارستان ولایت راه اندازی شد تا موارد بستری و عمل جراحی در آن دیده شود.

۶۴ کلینیک دندانپزشکی در مشهد

سرگلزایی به کلینیک‌های دندانپزشکی اشاره کرد و اظهار داشت: در سطح مشهد تعداد ۶۴ کلینیک تخصصی داریم که نمی‌دانم علت این تعداد مرکز درمانی چیست؟ 

وی در پاسخ به سوال شهرآرانیوز مبنی بر اینکه آیا تمام این کلینیک‌ها دارای متخصص هستند یا خیر تصریح کرد: در برخی کلینیک ها، دانشجویان سال چهارم و پنجم دانشکده یا با تخصص‌های عمومی اند. همچنین بیشتر از آنکه درمان اتفاق بیوفتد، دندانپزشکی زیبایی انجام می‌دهند که فارغ از عوارض آن، اعداد بسیار بالایی دریافت می‌کنند که از نظر من تخلف است، اما معاون نظارت دانشگاه باید پاسخگوی این مسائل باشند.

فریب پیامک‌های بیمه دندانپزشکی را نخورید

رئیس دانشکده دندانپزشکی مشهد در پاسخ به پرسش شهرآرانیوز در ارتباط با بیمه‌های خدمات درمانی تاکید کرد: برخلاف گفته‌های وزیر محترم بهداشت مبنی بر پوشش عام بیمه‌ای برای خدمات دندانپزشکی، تاکنون هیچ ابلاغی به دانشگاه مشهد و دانشکده دندانپزشکی آن ارسال نشده است.

سرگلزایی افزود: از مردم می‌خواهیم فریب پیامک‌های تبلیغاتی بیمه‌های دندانپزشکی را نخوردند؛ زیرا پیامک‌های ارسالی اگر از سوی بیمه‌های معتبر و با قاعده تکمیل درمان باشد ارزشمند است و آن بیمه‌ها نیز عموما تبلیغ پیامکی ندارند.

وی متذکر شد: خدمات درمانی دندانپزشکی به قدری گران است که هیچ بیمه‌ای ریسک پرداخت هزینه‌هایی که گاهی از خسارت اتومبیل هم بیشتر است را قبول نمی‌کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->